Recenzie: "Harry Potter and the Cursed Child"

sâmbătă, 27 august 2016

| | |

Descriere:

Pentru Harry Potter mereu a fost greu să fie el însuşi, iar acum, când lucrează până la epuizare la Ministerul Magiei, are soţie şi trei copii care merg la şcoală, nu e cu mult mai uşor. 
În timp ce Harry se războieşte cu un trecut care refuză să rămână unde îi este locul, fiul lui cel mic, Albus, luptă şi el cu greutatea unei moşteniri de familie pe care nu şi-a dorit-o niciodată. Când trecutul şi prezentul se contopesc ameninţător, şi tatăl, şi fiul descoperă un adevăr incomod: uneori întunericul vine de unde nu te aştepţi.

Recenzie: 

  Hei, hei, hei! Acum câteva zile am citit mult aşteptata carte, "Harry Potter and The Cursed Child", de Jack Thorne şi John Tiffany pentru că, da, cartea aceasta nu este scrisă de J.K. 

Rowling, ci doar acceptată... 
    Pot să spun, pentru început că, pentru mine, aceasta nu este în niciun caz a opta carte din seria Harry Potter, ci doar un fan fiction. Stilul lui J.K. lipseşte în mare parte, un lucru ce îi aduce un mare minus cărţii.
   Ca să fiu mai clară, o să fac două liste, una cu ce mi-a plăcut la carte şi cealaltă cu ce mi-a displăcut. O să dau nişte spoilere pentru cei ce nu au citit primele şapte  volume, asta e.

   Puncte forte:

  • am pătruns din nou în lumea aceasta magică şi m-am reîntâlnit cu personajele pe care le întrăgesc atât de mult.
  • Scorpius, fiul lui Draco, este exact opusul a tot ce ştiaţi despre familia Malfoy. Este un băiat foarte deştept, puţin naiv aş zice, nu ştiu de ce dar mi-a adus aminte de Neville. Este personajul meu preferat din această carte, cu siguranţă. Modul lui de a fi, felul în care înfruntă problemele fără să se plângă, inteligenţa lui şi bunătatea lui m-au făcut să îl îndrăgesc atât de mult.
  • Deşi acţiunea cărţii mi-a pus destul de multe semne de întrebare pot să spun că a fost o lectură foarte bună şi s-a citit foarte repede (ca toată seria Harry Potter, de altfel).
  • Bineînţeles, umorul este nelipsit, Ron fiind mai glumeţ ca niciodată. 
  • Suspansul, de altfel, a fost nelipsit, deşi nu la fel de intens ca la celelalte cărţi,
  • Mi-a plăcut idea de a te întoarce a timp !!! (lucru pe care se bazează cam toată acţiunea cărţii) !!!

Puncte minus:

  • În primul şi în primul rând, nu am citit ceva scris de J.K. Rowling şi acest lucru s-a simţit foarte mult. Cum am zis şi la început, a fost ca şi cum aş fi citit fan fiction
  • Aş fi preferat ca seria asta să se fi oprit la al şaptelea volum. Pur şi simplu mă zgârie pe creier când văd pe goodreads 

    "Harry Potter and the Cursed Child - Parts One and Two (Harry Potter #8)". Pentru mine seria HP s-a oprit la al şaptelea volum, clar.

  • Spoiler: În această carte aflăm, să zic aşa, ceva ce s-a întâmplat în ultima carte din seria HP, nu vreau să dau spoilere mai mari dar lucrul pe care îl aflăm mi s-a părut foarte puţin plauzibil şi puţin (sau puţin mai mult) ciudat.
  • Alt mic spoiler: Lipsesc foarte multe personaje. Adică, în această carte nu este pomenit nicăieri Teddy Lupin, Luna, George Weasley şi mulţi alţi. Chiar aş fi vrut să aflu ce s-a mai întâmplat cu ei.
  • Unele personaje au evoluat într-un mod la care nu m-aş fi aşteptat, într-un fel. Adică, m-aş fi aşteptat la mai mult din partea lor, iar aici mă refer la Ron. 
  • Mi-a fost dor de descrierile lui J.K.
  • Aş fi vrut să aflu mai multe despre familia lui Hermione, despre relaţia ei cu Ron şi despre copii ei.
  • M-a deranjat într-o oarecare măsură faptul că Albus se plângea mereu că este extrem de greu să fi fiul lui Harry Potter. I-am înţeles până la un anumit punct problemele dar, dintre el şi Scorpius, cred că Albus a avut noroc de o familie mult mai bună şi înţelegătoare, zic eu. 
În concluzie, cartea a fost una bună şi nu prea. I-am dat pe goodreads patru stele şi asta doar pentru că am reintrat din nou în lumea Harry Potter şi am simţit (într-o măsură mai mică, cei drept) magia. Totuşi, dacă  mai gândesc mai bine, rating-ul meu ar fi, mai degrabă 3.5/5. Cartea se va traduce şi la noi (în caz că nu s-a tradus deja) şi o veţi găsi cel mai probabil la editura Arthur

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu