RECENZIE : ''Daca as ramane'' de Gayle Forman

Autor: Gayle Forman
Editura: RAO
Nr. pagini: 220
An aparitie: 2014

Aş vrea să încep prin a spune că aceasta este prima mea recenzie, nu am experienţă şi sunt doar o puştoaică care incearcă chestii noi. Ok, să revin la carte .

DESCRIERE
Mia este o violoncelistă talentată în vârstă de 17 ani, cu o familie iubitoare şi un prieten minunat, Adam. Ea nu trebuie decât să aleagă dacă va merge la New York pentru a studia la Julliard sau dacă va rămâne în Oregon cu cei dragi. Însă într-o dimineaţă cu ninsoare, totul se schimbă, iar decizia pe care brusc trebuie să o ia este dramatică şi dureroasă. Mia îşi pierde părinţii şi fratele mai mic într-un accident rutier, şi, cu toate că nu îşi aminteşte momentul impactului, ea îi poate vedea pe cei din jur şi pe sine. Romanul este scris la persoana întâi, Mia evocă evenimente din viaţa sa, descrie ceea ce vede şi aude în spital, deşi nu poate simţi nimic şi este din ce în ce mai slăbită. Dragostea pentru cei rămaşi în viaţă şi pentru Adam şi pasiunea pentru muzica clasică vor determina alegerea pe care tânara o face la final. "Dacă aş rămâne" atinge teme importante, despre viaţă, moarte şi despre cum totul se poate schimba iremediabil într-o secundă. Cartea este inspirată de o tragedie reală.

IMPRESII
Prima oară când am văzut coperta cărţii am crezut că este o poveste tipică de dragoste, aşa că am evitat-o cât am putut de mult . Aşa îmi trebuie dacă judec o carte după copertă . OK, deci m-am înşelat amarnic ... ''Dacă aş rămâne'' e o lecţie de viaţă, o poveste care m-a făcut să plâng şi să preţuiesc ceea ce am. Zilnic, aud despre zeci de accidente şi, de câteva ori, în timp ce mergeam undeva împreună cu maşina, astfel de scene de groază s-au derulat chiar în faţa mea. Mia avea tot : o familie perfectă, un iubit rocker şi ero violoncistă talentată, toate până in ziua care s-a schimbat totul . Pentru mine, a fost una din cele mai triste cărţi şi uşoare totodată, autoarea atribuind bolnavului şansa de a alege între viaţă şi moarte. Cu siguranţă, dacă te-ar întreba cineva acum, ai alege viaţa . Dar dacă, într-o secundă distrugătoare, pierzi tot ce îţi este mai drag ? Cu siguranţă , Mia ar putea să îşi continue viaţa alături de Adam şi să devină ce şi-a dorit mereu . M-a impresionat gestul lui Adam, disperarea cu care acesta a vrut să îşi vadă iubita dar şi pritenia dintre Mia şi Kim . În concluzie , dacă nu aţi pus mâna pe carte vă să o faceţi cât de repede puteţi . Luaţi-vă şi nişte şerveţele, eu am avut nevoie .