RECENZIE: "Departe de lumea dezlănţuită" de Thomas Hardy

marți, 31 mai 2016

| | |

Titlu: "Departe de lumea dezlănţuită"
Titlu original: "Far from the Madding Crowd"
Autor: Thomas Hardy
Nr. pagini: 472
Anul apariţiei: 2007
Anul primei apariţii: 1874


La jumatatea epocii victoriene, intr-o perioada de avant a economiei liberale, cand Anglia devenise prima putere industriala a lumii, Thomas Hardy reconstituie cu nostalgie, intr-o cuprinzatoare fresca romanesca, climatul spiritual al Angliei patriarhale. In cuvintele unei remarcabile scriitoare ca Virginia Woolf, Departe de lumea dezlantuita ne dezvaluie cealalta latura a spiritului uman, partea intunecata, care se revela in singuratate, iar nu cea luminata, care se arata in societate.


RECENZIE

   În ultimul timp am început să citesc multe cărţi din literatura clasică şi nu îmi pare deloc rău. "Departe de lumea dezlănţuită" este o carte despre o poveste de dragoste neîmpărtăşită, despre viaţa liniştită de la ţară şi despre alegeri greşite.
   Personajul meu preferat, a fost cu siguranţă Gabriel Oak. La începutul romanului acesta este un fermier tânăr dar, nu după mult timp acesta ajunge să îşi piardă toate oile într-un accident cumplit.
    Acesta o întâlneşte pe Batsheba în perioada în care era încă bogat, şi o cere de soţie. Aceasta îl refuză pe motivul că aceasta consideră că nu are nevoie de un bărbat.
   Rolurile se schimbă şi, precum am spus, Oak îşi pierde ferma iar Batsheba primeşte o fermă drept moştenire de la unchiul său. Soarta face ca cei doi să se întâlnească din nou, iar Oak ajunge să fie angajat ca oier la ferma Batshebei. În viaţa Batshebei apar mai mulţi pretendenţi iar ea face alegeri din ce în ce mai greşite, chiar dacă Oak încearcă să o sfătuiască şi să o prevină de fiecare dată.
 
 A fost o carte mai diferită faţă de ceea ce am citit până acum. Pot să spun că mi-a plăcut destul de mult. Finalul a fost bun dar, personal mi s-a părut cam tras de păr. Mi-a plăcut stilul lui Hardy, mi-au plăcut peisajele prezentate în  carte şi, doamne, Gabriel Oak este printre personajele mele masculine preferate.










0 comentarii:

Trimiteți un comentariu